Tegninger kan presenteres på mange måter. Interiør- og arkitekturbransjen har utviklet et sett med "formler" for hvordan du kan presentere med minst mulig visuell støy.
Grafiske salgstriks gir ikke et like godt kvalitetsstempel. Oppdragsgiver den eller de som setter i gang et byggeprosjekt skal få riktig inntrykk av hva du ønsker å formidle. Du vl overbevise om at du ser og verdsetter det estetiske i alle detaljer. Da kan oppdragsgiver ha lettere for å tro at det også gjelder løsningen du er betalt for å lage. Ved å lære deg gode presentasjonsteknikker vil du ha større mulighet for å kommunisere kommer fra det latinske communicare og betyr: Å være på
talefot med.
tydelig med kunde. Du bør sørge for at kunden din klarer å visualisere det du formidler så korrekt som mulig. Har du laget en god planløsning vil du kanskje bruke litt tid på å lage en modell som gir en tydelig opplevelse av rommet. Har du vektlagt farger og materialer vil du kanskje presentere godt fargelagte frihåndsperspektiv sammen med farge- og materialkart oversikt over materialene i et rom montert på en plate. Ethvert oppdrag er ulikt og du vil bruke dette skoleåret på å finpusse din måte å presentere på. Alt du presenterer vil du sørge for at har en helhetlig layout.
Filmen viser et 10 minutters langt intervju med interiørstudenter fra en fagskole i London. Gjennom hele filmen vises det gode bilder av arbeider studentene har laget: